dijous, 13 de gener del 2011

Entrevista a la Dolors Hortal a la revista Gidona - Octubre 2010

DOLORS HORTAL
Psicòloga, esteticista i empresària

Objectiu: "Mima't Mama"
Diuen que “a cal sabater, sabates de paper”, però en aquest cas no es compleix. Amb una imatge acurada i un tracte exquisit, la Dolors Hortal en rep al seu Institut de Bellesa. És una dona pròxima, emprenedora i entusiasta. Tot plegat l’ha portat a fer realitat un dels seus objectius: impulsar i consolidar un institut de bellesa i especialitzar-se en els tractaments de recuperació després del part. El seu eslògan és prou evident “Mima’t Mama”.



Podríem dir que l’Institut és una conseqüència familiar?
En gran part sí. La meva mare era llevadora. A casa érem 3 germans i en aquell temps no era habitual que les mares treballessin. Ella va viure molt intensament la seva professió i ens en va fer partícips a tots, perquè és una persona molt aglutinadora. Ens va inculcar aquest entusiasme per la feina i ens va ensenyar que si volíem fer alguna cosa, calia fer-ho amb ganes i treballant de valent. La mare treballava a la Clínica Girona i quan jo tenia 17 anys em va portar a veure un part. Em va impressionar tant que vaig caure rodona.

-   I quan va ser hora de pensar en el futur professional...
La sanitat és molt vocacional i vaig tenir clar que allò que feia la mare no era per a mi. Em vaig decantar per la psicologia i, mentre estudiava, col·laborava amb ella fent les recuperacions post part de les seves pacients. Ella va ser pionera en tot aquest món i es va formar moltíssim per poder oferir aquests servei a Girona. Fèiem una gimnàstica i posàvem unes “plaques” per recuperar la figura física. Després em vaig casar, em vaig instal·lar a Barcelona i vaig deixar la feina que tenia a Girona. Però allà no trobava feina de psicòloga, i després d’una colla d’anys i de tenir el meu fill, vaig decidir entrar en aquest món.

-    El de l’estètica... Com va començar tot?
Estudiant i formant-me molt durant dos anys. Va ser una etapa molt intensa fins que vaig decidir, amb gran encert, aventurar-me a oferir els meus serveis a Girona. La meva idea era especialitzar-me en la recuperació postpart i aquesta ha estat la meva principal tasca des del principi; des de la primera cabina de bellesa que vaig instal·lar a la Perfumeria Puig de la rambla de la Llibertat, que ara ja està tancada, fins a l’Institut d’ara.

-    I el mètode “Mima’t Mama” quan neix?
Des del primer moment, fa 18 anys i, evidentment, ha anat evolucionant, s’ha anat perfeccionant i adaptant a les novetats que ens ofereix el mercat de l’estètica. Els coneixements mai acaben i en la nostra professió la formació és continua. És cert que hi hagut un gran avanç en aparells d’alta tecnologia, però a l’Institut intentem transmetre que un mateix aparell no li va bé a tothom i el nostre mètode s’adapta a les necessitats concretes de cada persona. És molt important fer un bon diagnòstic per decidir un tractament adaptat a cada etapa. Per a nosaltres la tecnologia és una eina de treball que ens ha de donar resultats.

-   Quin és el secret de l’èxit del mètode de recuperació postpart?
L’experiència ens ha demostrat que l’èxit recau en la combinació adequada i personalitzada de cada tècnica i de cada aparell d’alta tecnologia. Així sempre hem assolit els objectius que ens proposem inicialment quan arriba una mare al nostre Institut. Per nosaltres això és prioritari i, per això, col·laborem amb la Clínica Bofill i la Clínica Girona fent xerrades a les dones embarassades.

-   Les mames d’avui es mimem més?
Nosaltres comprovem que sí. Després de tenir un nadó és molt important tornar-se a sentir bé i recuperar la figura. Veure’s bé va més enllà d’una qüestió estètica, també hi ha un compenent psicològic important.

-   Ho dius com a psicòloga...
Exacte. Els estudis mai fan nosa i els que jo vaig cursar em serveixen molt en la feina del dia a dia i en el tracte amb el client. M’agrada impregnar de positivitat a les mares que segueixen el Mima’t Mama i a totes les persones que compten amb nosaltres per millorar la seva imatge i el seu benestar.

-   Però, sembla que el món de l’estètica sol tenir una etiqueta de frivolitat...
Sí, malauradament és així i millorar la imatge també és sinònim de cuidar-se i té aspectes molt positius per a la salut d’una persona. Els instituts de bellesa són grans desconeguts. Moltes persones pensen que només fem depilacions i, aquí, és el menys fem. La nostra principal tasca és assessorar sobre tota mena de tractaments de bellesa. Fem un diagnòstic i expliquem què és el més adient per a millorar l’aspecte físic i el benestar. Treballem amb pells i cossos sans i sempre fem un seguiment acurat d’allò que hem indicat als nostres clients i clientes. Intentem donar la credibilitat que es mereix el sector de l’estètica i que es faci evident la nostra formació i professionalitat.

-   Quin és el primer consell que doneu a les mames?
Que s’han de cuidar molt durant l’embaràs per poder tenir un bon part i que després han de reclamar el seu dret de tenir el seu espai i el seu temps per recuperar-se a nivell intern i extern.

-    Parlem en plural perquè a l’Institut Dolors Hortal sou un equip de professionals?
Efectivament. Les esteticistes que estan al meu costat són un puntal fonamental de l’Institut i hem evolucionat gràcies a tot l’equip que formem i a l’esperit de superació i a l’entusiasme que tenim. Som un equip de professionals cohesionat i en constant reciclatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada