dimarts, 17 de juny de 2014

ABANS DE PRENDRE EL SOL, QUÈ?

Prepara la teva pell per la primera exposició solar

Quan arriba el bon temps i l’estiu també arriben les ganes de tornar a prendre el sol i trencar el blanc nuclear del nostre cos. Per aconseguir un bronzejat radiant i mantenir una pell sana és recomanable seguir unes simple pautes prèvies per preparar la nostra pell abans de trepitjar la platja.



PER COMENÇAR, UNA HIGIENE MÉS PROFUNDA
El sol ens obliga a protegir-nos més la pell i a utilitzar cremes i bases amb factor de protecció solar. En aquesta etapa de l’any és molt important dedicar un temps a la higiene diària de la pell, i així aconseguir millors resultats quan ens apliquem els cosmètics. No oblidis fer un massatge diari al teu rostre quan apliquis et teu netejador i el teu píling per exfoliar la pell amb més profunditat. Fes moviments circulars ascendents, insistint en les principals zones de precaució com ara els porus dilatats.

EXFOLIAR SENSE DANYAR LA PELL
L’exfoliació és molt important sempre que es faci bé. Evita l’ús d’exfoliants abrasius que poden fer que la teva pell es torni més fina amb el temps i et causin vermellors i irritació. Una bona exfoliació és molt important perquè la pell estigui homogènia i llisa per assolir el bronzejat perfecte.

HIDRATAR LA PELL
L’hivern pot haver-te deixat la pell seca, escamosa i deshidratada. Et suggereixo que augmentis els nivells d’hidratació de la pell mitjançant l’ús d’una crema hidratant rica en nutrients reparadors amb vitamina E i olis rics en Omega 3. Per cert, no descuidis el teu escot que també és un part sensible que està molt exposada al sol i cal donar-li una atenció especial.

PROTECCIÓ SOLAR
Els ingredients actius dels protectors solars poden variar, però per norma general es divideixen en dos grans grups depenent de la forma en la que protegeixen la pell del sol: a través d’agents químics o a través de pantalles minerals. El protectors solars químics absorbeixen l’energia de la radiació UV abans que afectin la pell. D’altra banda, els filtres solars físics reflexen o dispersen la radiació UV abans que arribi a la pell. És recomanable evitar els filtres solars químics, especialment si la nostra pell és sensible. Et suggerim que busquis un producte amb protecció d’ampli espectre UVA/UVB no químic (amb pantalles minerals).

UNA ALIMENTACIÓ DE TEMPORADA
Acosta’t al mercat i compra fruites i verdures de temporada. Les hortalisses de primavera ofereixen alguns dels nivells més alts de vitamina K, ferro i fitonutrients que mantenen a ratlla les arrugues i les malalties cròniques. A més, ajuden a mantenir la lluminositat de la pell. Ara més que mai, menja espàrrecs, rúcula, faves, enciam, espinacs, i carxofes. 

EL MEU CONSELL
Ara és el moment de tenir en compte totes aquest recomanacions. La pell és un òrgan molt important del nostre cos i cal que en tinguem cura. Si no ho fem els efectes seran visibles a curt, mig i llarg termini. No te’n oblidis de la teva pell i cuida-la ara més que mai. Els expert en cosmètica t’ajudaran a escollir els millors protectors solars en funció de les característiques de la teva pell i de la teva activitat quotidiana.

www.institutdh.com